Stalldag

Lördag = stalldag! :D älskar stalldagar, speciellt om det är bra väder (vilket det inte verkar vara idag..) Just nu blir det bara lite sådär med min ridning, i alla fall uppe i Eskilsby. Myrkvi har gått och blivit halt av något slag och går nu barfota på bakhovarna. Tror att det ska komma en veterinär till veckan så jag hoppas på en diagnos. Det har ju inte varit en vanlig hälta. Upptäckte att han nickade till i traven när jag red honom en gång i oktober. Sedan dess har han travat konstigt i högervarvet, nickar liksom till med huvudet. Vi testade att ta bort skorna men det verkar inte ha haft någon större effekt (utom att hovarna är i bättre skick än någonsin :D). Själv gissar jag på någon låsning i bogen eller liknande, men vad vet jag?
Sen har ju Snerra också gått och blivit halt, i framhoven. Fast Snerra är det ju mamma som rider.
Skulle ha ridit Einfari i veckan men hittade honom med skadat öga i hagen. Nu är han på Slöinge och har tyvärr förlorat synen... Allt känns så eländigt, kan inte förstå att tre hästar (som jag har med att göra) lyckas bli dåliga på samma gång. Som tur är har jag Barki som jag rider ibland och Dropi, fast han står ju i Stålebo.
Så nu för tiden är det inte ridlördag utan pysslaomallasjukahästarnalördag! Men i stallet är jag ju fortfarande :)





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR