Lätt panik

Här sitter jag med målarfärg på hela händerna och armarna. Har i veckan målat om mitt rum och just nu håller jag på att måla om mitt skrivbord. Allting blir vitt (det var svart och rött förut, alla spår från min emoinspirerade tid är nu puts väck)! Tror också att taket på huset snart är färdigt också, imorse fick jag nämligen sova tills jag vaknade av mig själv och inte av bankandet på taket vilket är lite ovanligt. 
 
Mamma är i Danmark på NM, hade velat följa med men var försent ute. Någon måste ju ta hand om vår häst också och det gör jag mer än gärna! :) Har försökt hitta lite inspiration för att leka lite mer med Snerra igen. Har fått för mig att hon är trött på att bli riden ungefär samma runda varje dag, så jag vill väcka henne och göra henne lite mer alert och livsglad. Tänkte att lekandet kanske kunde hjälpa till med det, men vad vet jag. Just nu verkar hon bara tycka att jag är ett monster som ens vågar ta henne från det gräs hon egentligen inte behöver! Är rädd att hon har fått en fångkänning som förra året, går runt och oroar mig för att det ska komma tillbaka utan att vi märker det, förra året visade hon ingenting när hon måste haft väldigt ont... 
 
Markarbete gör jag också för att jag har sadelpanik. Sadeln vi fick med Snerra passar inte, jag ÄLSKAR den men den är för rak för hennes rygg. Känns inte alls lockande att börja leta sadel (en process som kan ta evigheter) och köpa en ny när man redan har en som i nypris är värd mer än dubbelt så mycket som jag skulle kunna tänka mig att ge för en sadel. Aja vi får se vad vi gör när mamma kommer hem igen! 
 
Nej men nu får jag sluta fundera över saker som jag inte kan göra mycket åt och gå ut och ta mig en löptur i värmen istället (puuh!). Många bamsekramar!
 
 





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR