NH-träning

Hemma från stallet efter att ha tränat NH med Myrkvi. Efter att ha gjort Seven games in seven minutes gick jag vidare och hoppade upp på honom. Såg då min nästa utmaning; pallen. Varje gång jag ska hoppa upp på Myrkvi från pall går han undan med rumpan, fram eller backar, allt för att undvika att stå bredvid pallen. Efter lite krångel stod han still när jag hoppade upp och jag red, bara i skritt, för att se att alla knappar fungerade. Han var så otroligt duktig, red iprincip bara med sitsen, använde bara trycket från grimman som stöd ibland. Allt gick fantastiskt och han brydde sig inte om att Snerra också var i ridhuset.
Einfari var lite tokig, har så mycket överskottsenergi efter nästan fyra veckors boxvila. Rädd blev han också när det kom konstiga saker från alla håll. Från ett håll kom Skägget i full fart, på andra sidan en flock hästar som var jätte nyfikna och från ett tredje håll en transport med en häst som höll på att lastas av. Han ser ju inget heller på högerögat så det blev lite mycket. Men vi gick tillbaka med honom igen och då var allt lungt :)
Parelli Vintage Level 1 - Partnership. VILL HA!!!





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR