Framtiden

Vad vill jag egentligen när jag blir stor? Vad vill jag jobba med och hur vill jag leva?
Kanske inte borde tänka så mycket på det här ännu, jag är ju bara 15 år än så länge. Men när jag har fullt upp med mitt gymnasieval kan jag inte låta bli att fundera lite! 
Måste erkänna att jag har drömmar jag vet att jag aldrig kommer uppnå. Många drömmar som det gäller att välja mellan eftersom de är så olika. Min dröm är (såklart) att arbeta med hästar av något slag. Om jag skulle få den chansen vet jag att jag aldrig skulle ha ångest över att jag måste jobba, jag skulle tycka det var roligt! Drömyrket är tränare av hästar, jag vill kunna utbilda unghästar (även hjälpa redan inridna hästar) efter mina tankar och vad jag tycker är rätt. Det skulle vara fantastiskt! Något annat som också hade varit underbart är skådespelerska. Jag älskar att få spela någon annan, att leva mig in i rollen och få uttrycka känslor genom skådespeleri. Verkligen ett yrke jag skulle älska!
Sedan har jag ju problemet; jag vill resa och ha en familj som jag hela tiden är nära. Mina drömmar går helt enkelt inte ihop. Det enda sättet jag kan se mig själv där jag både får arbeta med hästar, har råd att resa och bor på ett och samma ställe med en familj är om jag blir veterinär. Det yrket har jag fortfarande stora funderingar över, men utbildningen är lång och framförallt väldigt svår och jag vet inte om jag pallar det.
Jag antar att jag helt enkelt får fortsätta med min ridning som jag gör nu, kanske skaffa egen häst (en önskan som faktiskt inte är så långt borta) och fortsätta med skolan som jag gör nu. Då borde det inte bli hur fel som helst! Skådespeleriet kan jag ha på fritiden, precis som musiken och konsten (som jag inte har nämnt i detta inlägg, men det är något jag också är väldigt intresserad av). Får helt enkelt se vad framtiden har att komma med :)





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR